Pages

Sunday, January 10, 2010

HydoLarc

Saje nak tulis pasal name nih. Sape Hydolarc? name pekejadahkah itu?kenape la nick ko pelik sgt?

1995.

Tahun ni first time kat Mesia,siaran tv berbayar MegaTV. Time tu aku ingat lagik ada 4 channel,CNN,ESPN,HBO,Cartoon Network(CN),pastu ditambah lagi satu AXN tak lama pastuh.Umah aku antara yg first pasang mendealah kotak itam kat tv nih..aku ingat ada 2,satu kat ruang tamu,satu lg dalam bilik mak abah aku. Sejak ada mendealah tuh mmg tak larik la kitorang adik bradik dari TV tuh,esp Channel CN ngan kat AXN,kul 6-7 ptg,biasa ada anime.Time ni la pestaim tgk anime kat TV kan,terus jatuh cinta smpkan smer pun terabai laa. Sejak ada MegaTV ni haku blaja pun men2 jer,tau nak balik tuisyen cepat2 sbb nak tgk AXN.

Sebabkan tak lepa depan TV,mak aku amik tindakan drastik. Takyah bayar renew bulan depan. MegaTV ni kalau tak bayar,gambo dia jd gelap,yg dengar sore jer.Tak cam astro skang,time ujan ilang gambo ilang sore,tak bayar ilang smer. Haku boikot pnyer pasal bile mak aku wat camtu,aku ngadap gak tv tu,dngr sore pun jadilaa...cam radio la plak kan.

Time2 ni cite anime faveret aku kat AXN mcm Samurai X, You're Under Arrest, Ninku,Ghostsweeper Mikami. pastu tgh2 malam lak ada movie cam Ghost in the Shell, Fatal Fury, 3x3 Eyes.Huhuhu aku ngan adik aku sanggup berjaga smp kul 3 pagi layan movie2 nih,punye la nak tgk sangatkan.

Satu sebab aku suke anime ni,sebab soundtrack dia.Biasanya artis2 dorang akan sponsor lagu2 tema cite2 nih. Time tu antara artis yg aku kenal byk dari anime Samurai X mcm Judy n Mary, The Yellow Monkey,L'arc~en~Ciel,TM Revolution,Bonnie Pink.
Smpai hafal lagu arr,lirik tak hafal la kot.Time ni tak reti gune tenet lagik,tenet dah masuk ke blum aku pun tak tau.

1998.
Still obses ngan anime.First time aku berkenalan ngan incik Napster,tmpt mendonlot paling top time tuh.CC pun byk baru bukak.MiRC tgh populer time nih. Time ni aku baru belajar erti mendonlot. First lagu aku donlot,opkos la aku donlot lagu2 anime kegemaran aku kan. Siap wat transfer dari MP3 tu ke dlm kaset player.macam mane wat,aku tak reti.Time ni yg sawan benda ni aku ngan Afzan.

Dalam banyak2 lagu aku download,paling aku faveret lagu 4th Avenue Cafe,dari kumpulan L'arc~en~Ciel.lagu tema penutup Samurai X yg ke-4,lepas lagu Heart of Sword by TM Revolution. Aku suka lagu ni,pastu tgk movie Samurai X plak,ada lagi lagu dari Larc~en~Ciel ni,Niji,pun best gak. 2 lagu ni la yg wat aku terus terpengaruh dgn ape yg aku panggil,dunia J-Rock.


l'arc~en~Ciel dari kiri : Yukihiro(drummer),Hyde(vocalist),Tetsu(bass),Ken(guitar)


Terus dari hari tu,aku download semua album2,lagu2,video2 yg ada kaitan ngan dorang ni. Dan teruslah terjadinya nickname aku gabungan dari nama vokalis Hyde(Haido) + Larc(L'arc~en~Ciel/pelangi/rainbow/pelangi).

Huhuhu..tak bestkan cite aku...saje menulis mlm2 nih..tgh buhsan..mecihla lau korang bace smp abiskan...

Skian....out...

1 comment:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...