Pages

Thursday, January 21, 2010

Aku Skandal



Skandal? Skandal tu apa yek?Relationship scandal ni.. selalunya melibatkan pasangan yang masing-masing dah kawen. i.e. laki orang & binik orang... ataupun sorang dah kawin, sorang lagi belum.. Sebab.. kalo dua2 bujang.. tu bukan skandal namanyer.. tu adalah relationship secara terang2an.. Nak gi dating atau makan kat mana-mana pun tak kisah.. takda paparazi ataupun wartawan terjah yang nak skodeng.. huhu..

Kalo dalam bahasa indon.. scandal dalam relationship ni.. ala2 kekasih gelap gitu... bukan dari segi kegelapan warna.. tapi.. dari segi 'situasi'.. kelam.. tak nampak dengan mata kasar.. melainkan kalau disuluh dengan cahaya.. Kalo dalam bahasa supermarket pasarnya.. COVER LINE.. Gittew..!

Bagi clue.. "tanda-tanda kemungkinan berlakunya scandal... ."

1. Sidia mula rajin termenung ataupun mengelamun sorang-sorang... dan kadang-kadang tu tersengih sorang-sorang.. bila anda memerhati dari jauh secara sembunyi-sembunyi.. Bila tanya "awatnya cheq?".. dia akan jawab.. "takda apa... "

2. Bila telefon dia berbunyi.. dia akan tengok kat screen tu .. dan kemudian.. dia cut the line.. dan kemudian TEL TU BERBUNYI LAGI... . dan kemudian cut the line... dan kemudian sidia mula menaip sms. Kemungkinan SMS itu berbunyi "Line x clear... pls dont reply". Lepas hantar sms tu.. telefon sidia dah tak berbunyi lagi uolss... ! hehe

3. Di telefon dia.. Inbox dan Sent item.. adalah empty... tidak ada SMS yang disimpan... MUNGKIN nak mengelak dari terkantoi..

4. Bila ajak keluar makan... hanya tempat2 tertentu jer yang dia nak pegi.. dan selalunya makan kat tempat yang sama jer.. Ajak makan tempat lain.. dia takmo.. dengan macam2 alasan Sebenornye.. dia takut2 kemungkinan akan terserempak dengan gf/bf yang lain.. huhu

5. Bila ajak ke tempat-tempat yang femes seperti KLCC, MidValley, SunwayPiramid, Pavilion dan sebagainya.. dia menolak... tapi lebih rela pergi ke tempat2 yang agak suram dan kurang glamer..

6. Pergi surau/masjid pun bawak handphone.. padahal masjid/surau tu hanya dua minit perjalanan kaki jer jaraknya dari rumah.. Kemungkinan sambil menunggu antara azan & iqamah tu... bleh la agaknya sidia berbicara/sms dengan 'kekasih gelap'... huhu

7. Walaupun sakit demam lembik tak larat sekalipun.. tetap gigih nak pergi kerja... mungkin jugak.. itu jer masanya nak berdating.. bila lagi nak bermanja dengan kekasih hati... Lagipun..time sakit ler boleh manjer2 kan... hiks!

8. Hanya nama yang sama jantina jer yang ada kat handphone.. Nama yang lain jantina.. takda langsung.. mungkin Salmah tu sebenarnya bernama Salman.. dan mungkin juga Azizan itu nama sebenarnya adalah Azizah... hehe..

9. Berat badan naik... Kenapa? Sebab senang hati? Owh tidak.. Mungkin sebab.. kena makan banyak kali... Misalnya keluar dari ofis jam 7malam.. gi jumpa dulu kekasih gelap.. singgah makan dulu.. contohnya order Nasi Goreng Kerabu + Sirap Limau.. happily makan dengan kekasih gelapnya ittew.. then, sampai rumah.. kena makan lagi.. sebab makanan dah dihidang atas meja.. Nasi Putih + Ayam Masak Merah + Sayur Sawi Rebus + Telur Masin.. tak ke terangkat selera... ? Huhu... Dua kali dinner dalam satu malam.. (itu tak termasuk kekasih gelap ke-2 ajak gi supper.. minum teh tarik & makan roti bakar)... waduh... !!

10. Rambut makin beruban/kurang.. sebab rasa susah hati nak membahagikan masa.. Untuk membahagi kasih sayang.. rasanya takda masalah.. Tak perlu risau tentang masalah terkantoi salah panggil nama... kesemuanya.. dari kekasih terang.. hingga ke kekasih gelap panggilannya sama.. SAYANG.. jadi.. masalah terkantoi dalah dapat dielakkan.. cuma masalah nak bahagi masa jer yang menjadi satu isu besar...

P/S : alang2 dinda aku dah posting mendealah ni kat VirtualFriends.net,bek aku pun posting sini gak...huhuhu..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...