Pages

Thursday, October 4, 2007

Aku dan September

Hari ni, dlm thn ni datang lagi......aku paling benci bila tiba hari macam ni.Setiap tahun pasti akan jadi macam ni. Aku jd tak keruan, sgala aper yg aku wat serba tak kene,aku jd emo sesangat, kadang2 sedih tanpa sebab, ketawa tnpa sebab...giler ker haper ngan aku nih kannn? aku bingungg...bingungg...kadang2 aku rasa mati lebih baik, lebih seronok, tak payah aku nak amik kisah pasal dunia ni lagi...aku bencikan dunia ni, aku benci manusia, aku benci semua benda..aku bencikan diri aku juga....hari2 aku terbayangkan mati....aku takutkan mati,entah amal aku cukup ke tidak,tapi pada masa yg sama aku terima,aku alu2kan kalau aku mati....bukan ada org peduli pun. Dia dah ada org lain, masakan dia nak layan aku lagi. Apa aku wat dah tak dpt nak ubah hati dia lagi.....

Hari yang paling aku takut,saat bila aku kembali semula ke dunia kegelapan. Dunia yg kosong,hambar,sunyi...aku tak mahu begitu!!! dah puas aku hidup di dunia yg gelap tu,dah puas aku menjadi patung, menjadi alat.Dipanggil bila diperlukan, dicampak bila tak guna....aku benci,geram,marah, sakit, dan lain2...tak ada tempat aku nak mengadu?

Sesungguhnya aku bersyukur, aku dilahirkan Islam,aku bertuhan,Tuhanku ialah Allah. Ya Allah, ampunilah dosa hambaMu yg hina ini, aku tak layak menerima kasihMu Ya Allah setelah apa yg telah kulakukan padaMu, aku degil, aku takbur, aku riak....aku tahu dosa2 ku padaMu Ya Allah,tp aku tetap buat....aku tak bersyukur....sesungguhnya aku berasa kesal atas tindakanku yg lalu...aku insaf Ya Allah!!!

Ya Allah, apakah ujian yg Kau berikan pada hambaMu ini...terasa berat sungguh utk diriku menahan ini,bala demi bala menimpa,hampir gila diriku ini.....Ya Allah, Ya Fatah, bantulah diri hambaMu yg lemah ini, wahai Zat yg Maha Membuka, Maha Mengurai....bantulah hambaMu menghadapi ujianMu ini...

Aku rasa sayu, tak ada teman mengadu....padaMu aku berharap,padaMu aku meluahkan segala2nya....sesungguhnya Kau mmg Maha Penyayangg lg Maha Pengasihani....

Ya Allah,ampunkanlah dosaku, ampunkan dosa kedua ibubapaku, dan kasihanilah mereka seperti mereka mengasihaniku sewaktu kecil...Amin.......
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...