Pages

Saturday, February 27, 2010

Paranoid.

"Paranoia is a thought process heavily influenced by anxiety or fear, often to the point of irrationality and delusion. Paranoid thinking typically includes persecutory beliefs concerning a perceived threat towards oneself. Historically, this characterization was used to describe any delusional state."

sumber: Wikipedia.

Hasil pemerhatian aku yang dah lama dah.Mungkin betul mungkin tidak,wallahualam,tp pada aku,org2 kat Malaysia ni ramai yg paranoid.Bimbang byk sgt perkara,takut byk benda,yg kadang2 pada aku tak bersebab. Kenapa? aku sendiri tak tahu,mungkin kurangnya ilmu dan kaji selidik,perhaps? atau terlebih informasi sehingga diri sendiri menjadi keliru dengan yang mana benar atau palsu? atau terlalu taksub pada sesuatu sehingga hilang rational diri,tetap mengikut membuta tuli tanpa mempunyai fikiran sendiri? Aku taknak jawab,this is open ended question,it's up to yourself to decide.

To me world is easy.Can or cannot.Do or don't.live or die.Can eat or no can eat.There will always be 2 choices, even if you say maybe or InsyaAllah,it'll still come to these 2 choices.You'd think with all the problems in this world, there'd be more answers. It's not fair,but the way things are. The choice is yours.

4 comments:

Aujinz said...

hahhahha...

Hyde paranoid ngan sayur..
kejap makan..kejap tak..
keh keh keh..

Hydolarc said...

Ojinz..aku mukan paranoid..aku malas jer...lau ade mood aku makan,lau tade tak berusik ler sayur tu

蕭子 said...

辛苦了!祝你愈來愈好!........................................

假日的 said...

你的部落格很棒,我期待更新喔........................................

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...