Pages

Friday, May 30, 2008

Hari Ini Dalam Sejarah :Afdhal Takaful Berhad

Assalamualaikum,

Hari ni aku nak cerita kat korang pasal Afdhal Takaful Berhad. Amende Afdhal Takaful ni sebenarnye? ni nak cerita la ni....

Afdhal Takaful Berhad ni sebenarnya adalah salah satu daripada 8 mock insurance company yg disetup sewaktu ktorang belajar dlm insurance class under En. Shukri and En. Mustaffa.En. Mus la yg bahagi2 kan kitorang smua dlm 8 group,each group consist around 10 - 11 people,di mane dia soh kitorang setup company sendiri,tagline, logo dan mcam2 lagi la..macam company yg betul2....dalam masa sehari.....habihhh kelam kabut gak la wat..and in the end,muncullah 8 group ini :-

1.Prima Takaful Berhad
2.ANZ Insurance Berhad
3.MoA Insurance Berhad ( MoA= Mukarrami or Anwar Insurance Bhd,aku rase2 laa..huhu)
4.Afdhal Takaful Berhad
5.Takaful Awni Berhad
6.Amazing Century Insurance Bhd(ACI)
7.Mutiara Insurance Bhd
8.BizVine Insurance Bhd.

Dan aku,tergolong dalam geng Afdhal Takaful Bhd.Kami bersepuluh adalah :-

1.En. Dzulkifli Bensali (JC,merangkap CEO kami)
2.Cik Ainul Mardhiah ( Ms Shariah Compliance)
3.En. Mohd Fakhri (Underwriting Dept)
4.Aku (Claim Dept)
5.Cik Nurul Izzatul Nadirah (Finance & Acct)
6.Cik Malini(Human Resource Dept)
7.Ms Radhika(Marketing)
8.Cik Nurhasikin(IT Dept)
9.Cik NurDiyana Shaharudin(Head of Investment,IT Dept)
10.Puan..oppss....Cik Nazifah(Actuarial Dept)

Ok,first camner leh dpt name Afdhal ni? sbnrnyer ktorang tak fikir pun,masa pun dah suntuk. Kebetulan lak Sykt Takaful Malaysia tgh wat product investment baru,Myal Afdhal,so dari situ,u guess it. This is our logo( Thankx to our Cik Malini..)

Afdhal Takaful
Afdhal Takaful Berhad.The Best Choice For You


Huhuhu,mula2 waktu same2 dorang ni, aku tak expect la aper2 sgt,tmbh2 lg tgk semer cam skema ajer,seriously,especially JC, sbb dia ni akunyer first impression waktu tgk dia ni org yg serius,pastu cam pandai sebab dia ni byk tanya soalan yg kira hard la gak...and then ada lagi Cik Ainul,huhuhu ni pun skema gak..mmg typical ustazah la kirenyer...(ampun ya pakkkkk....ni jujur dari hati ni).Time ni yg aku kenal cuma Fakhri,Izzah ngan Hasikin,tu pun sebab Fakhri tu junior aku time UiTM dulu and Sikin same Izzah sebab dorg sekelas ngan aku.Wat pengetahuan korang,member2 dipilih secara rawak dari tiga kelas A1,A2 & A3.

Tapi tu time awal2 laa...but then once dah start wat assignment, huuu time tu baru nmpk muka sebenar dorang ni.Actually JC is quite cool,and kelakar orgnyer,tak kena langsung ngan muka dia yg serius. Ainul lak,huhuhu,tak la seskema yg disangka,walaupun mmg typical ustazah,cam aku expected(hahaha sorry2 ya ampunnn skali lagikkk..tp Ainul ttp besttt). Apa yg best pasal group Afdhal ni, we do things differently from other groups. Example,waktu presentation kitorang tuk claim simulation exercise,di mane kitorang diberi situasi claim dan adakah claim itu leh accept atau reject. Time ni smer group wat presentation biasa2 jer,just wat slideshow and cakap kat depan.Group ktorang lak,wat role play,and it was fun...kena puji lagi..hehehe(sayang video takde org amik,lau tak leh show off skit).Our performance is good,dari 7 markah waktu mula2 start present,and meningkat to full mark after 4 presentation...hahaha..tu yg best tu,siap dpt reward of RM 50 dari En. Shukri lagi tuk best sound effect(ni our final 4th presentation,roleplay on insurance claim and services,which we all wat ala2 drama la usurpadora yg dialihsuara).

And today,hari Jumaat 30/05/2008,kami wat our final presentation for farewell to all the classes and speaker and our topic is What is our experience,before and after joining the class...well,cam biasa,ktorang berlakon lagi,tp kali ni dlm bentuk animasi la plak.This one bg aku the best nak wat,and paling susah ngan macam2 problem,camera nak abis bateri laa,stand tak bawak laaa...but in the end,aku cukup berpuas hati laa bile tgk balik presentation tu(Thanks again to Diyana sbb bersengkang mate wat mendealah ni,mmg best)....siap oncore bebbb and was nominated the best group for Insurance.(nanti aku akan uploadkan videonyer sbb skang tgh nak edit skit)

Huhuhu,but every beginning have an ending. Pada hari ini jugalah Afdhal Takaful Bhd dibubarkan bersama2 Company2 yg lain....huhuhu however aku mmg enjoy ngan korang smer,this is the best group yg penah aku join,i really do and i hope in the future i can work with all of you guys again.Thanks a lot to JC, Ainul,Nana,Izzah,Sikin,Radhika,Malini,Fakhri and Dyana for all the experience and sweet memories. To Nana,huhuhu,sori la byk2 lau pembulian aku membuatkan ko rase tidak puas hati sehingga menumbuk bantal di malam hari. Bukannyer aper,aku dah mmg gitu suke sakat org cam ko....huhuhuhu,ampun maaf dipinta sekira ada salah dan silap aku sepanjang kt bersama. Apa2 pun,Afdhal Takaful smmgnya terbaik,dan andai kata aku diberi peluang untuk membuka sebuah Sykt Takaful di masa akan dtg(insyaAllah),aku akan gunakan logo dan nama Afdhal,and surely carik korang tuk kita kerja sama2 lagi cam skang ni....

All the best to all the member2 of A1,A2,A3 and all FSTEP students for the upcoming job attachment program. Hope to keep in touch together and stay strong together like we all did today and i hope(wat ala suara Dr Oo)we all get what we all dreamed of and have a success life in the future.

Wassalam.....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...